Global Matters

Pomagamy sprzedawcom i kupującym przejść do e-commerce

Visa wykorzystuje swój potencjał by wesprzeć biznes w czasach „nowej normalności”

By Jack Forestell , chief product officer, Visa

Grafika ilustracyjna - mały sklepik i wszystkie narzędzia, dzięki którym może poradzić sobie z pandemią

Mieszkańcy wielu krajów świata z dnia na dzień znaleźli się w „nowej normalności”. Zmianie uległ sposób w jaki pracujemy i kupujemy, a to wszystko przełożyło się na konieczność błyskawicznego przejścia zarówno kupujących jak i sprzedających do internetu.

Zmiana w sposobie wydawania, przesyłania, a szerzej – wykorzystania pieniądza, a wpływ tych zmian może mieć dla wielu branż siłę fali tsunami. W połowie marca aktywność klientów w sklepach internetowych w USA wzrosła o 35% w porównaniu z lutym [1]. Był to rezultat zamknięcia wielu sklepów stacjonarnych i ograniczonego zaopatrzenia w tych, które nadal pozostały otwarte, a także silnych zachęt do pozostania w domach.

Sytuacja dotknęła firmy niezależnie od ich wielkości, jednak to właśnie te najmniejsze znalazły się w najtrudniejszej sytuacji i zostały zmuszone do szukania nowych ścieżek prowadzenia biznesu. Nowych o tyle, że w przypadku małych firm działających w USA jedynie 46% było w jakikolwiek sposób aktywne w internecie [2]. Co gorsze, aż 54% spośród firm tej kategorii obawia się konieczności lub możliwości zamknięcia z powodu ograniczeń związanych z koronawirusem wywołującym COVID-19[3]. Chociaż małe, firmy te odgrywają kluczową rolę w życiu pracowników i kontrahentów, a ich działania znajduje przełożenie na lokalną społeczność.

Visa i nasi partnerzy docierają do ponad 61 milionów punktów sprzedaży na całym świecie. Ten zasięg pozwala w tym krytycznym momencie wspierać biznes w prowadzeniu sprzedaży, a także przejściu do e-commerce, tak by właśnie w ten sposób mógł on dotrzeć do klientów. Co więcej Visa może podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem by pomóc firmom w rozwoju, a sprzedawców i kupujących wspólnie przeprowadzić przez ten niepewny czas.

Choć wyzwania, z którymi się obecnie mierzymy mogą być nowe Visa rozwiązuje problemy z którymi mierzą się sprzedawcy i kupujący już od ponad 60 lat. Nasza firma skupia się obecnie na wspieraniu wysiłków na rzecz odbudowy gospodarki w perspektywie najbliższych tygodni i miesięcy, a także na wspieraniu biznesu po nawigowaniu po burzliwych wodach kryzysu.

Oto 5 kluczowych faktów, które definiują tę nową normalność i które pomagają nam dostosować nasze priorytety do potrzeb sprzedawców

Nie jest ważne co klienci kupują, lecz to, że coraz częściej robią to w internecie

Liderzy swoich branż już teraz korzystają z wielokanałowej sprzedaży, która integruje kanały mobilne, online oraz sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Teraz, gdy ta ostatnia kategoria została w dużym stopniu ograniczona, kupujący oczekują, w niespotykanym do tej pory stopniu, najwyższej jakości obsługi właśnie w kanałach cyfrowych. W USA miliony konsumentów po raz pierwszy doświadczają zakupów przez internet w drogeriach, restauracjach z dowozem czy sklepach z wyposażeniem dla domu. Należy założyć, że wielu z nich już przy tych nowych przyzwyczajeniach pozostanie.

Małe firmy na całym świecie szukają szybkich ścieżek powrotu na rynek, chcąc możliwie szybko przejść do e-commerce.

Unikatowa pozycja Visa pozwala wesprzeć zmianę w małych firmach i ich przejście ze sprzedaży tradycyjnej do e-commerce by dalej się tam rozwijać. Dotyczy to zarówno stawiających pierwsze kroki w internecie jak i nieco bardziej doświadczonych, które jednak muszą się przystosować do zmiany zachowania klientów. Jednym z przykładów może być udostępnienie użytkownikom Visa w Australii trzech miesięcy darmowej subskrypcji platformy Shopify, która pozwala im szybciej wejść w świat zakupów online. Także nasz program Fintech Fast Track pomaga małym firmom wdrażać innowacje w świecie finansów.

Sprzedawcy ich kontrahenci, pracownicy oraz klienci potrzebują i oczekują bezpiecznego i błyskawicznego dostępu do środków online.

Visa to jedna z najbardziej zaufanych sieci płatności na świecie, zapewniająca możliwość szybkiego i bezpiecznego     przesyłania pieniędzy oraz płatności, także w trudnej sytuacji, w jakiej obecnie się znaleźliśmy. Dzięki usłudze Visa Direct przedsiębiorstwa mogą płacić pracownikom i kontrahentom szybko, przesuwając środki na karty płatnicze Visa w czasie rzeczywistym [4]. Obecnie jest to ważniejsze niż kiedykolwiek. Wspieramy także naszych klientów w ułatwianiu innym przesyłania środków. Możemy mówić tutaj choćby zarówno o właścicielu małej firmy, który pilnie potrzebuje funduszy by utrzymać płynność. Czy też kogoś, kto chce przesłać pieniądze przyjaciołom lub rodzinie, niezależnie czy mieszkającej w tym samym kraju, czy gdzieś poza jego granicami.

Płatności bezdotykowe stają się coraz popularniejsze, bo ograniczają kontakt między sprzedającym, a kupującym, przebiegają szybciej i są bezpieczniejsze

Visa jest światowym liderem w transakcjach bezdotykowych i pracujemy z naszymi partnerami by zapewnić możliwie szeroki dostęp do nich, odpowiadając na palące wyzwania. W przypadku takich transakcji, które muszą być wykonane osobiście podwoiliśmy nasze wysiłki, włączając podniesienie w ponad 40 krajach limitu transakcji, które nie wymagają podania kodu PIN.

Biznes potrzebuje danych i informacji by podejmować właściwe decyzje.

Visa zapewnia dostęp do danych i analiz, które naszym klientom i partnerom ułatwiają zrozumienie wpływu decyzji, które dzisiaj podejmują na ich biznes. Pomagamy sklepom online poradzić sobie ze zwiększoną aktywnością, oceniając potencjalne ryzyko, opierając się na szerokiej bazie danych statystycznych.  

Sprzedający i kupujący szukają przejrzystości i bezpieczeństwa

Wraz z postępami kryzysu, plany zmieniają się szybko, wydarzenia są anulowane, a cele wyjazdów zostają zamknięte lub stają się nieosiągalne. Może to prowadzić do znaczącego wzrostu nieporozumień między kupującymi, a sprzedającymi. By ułatwić ich rozwiązywanie 1 kwietnia Visa uruchomiła „COVID-19 Dispute Monitoring Program”. Dzięki narzędziu jakim jest Verifi, oferujemy również rozwiązania, które pomagają w rozwiązywaniu trudnych sytuacji, nim staną się one palącymi problemami, wymagającymi np. procedury chargeback. Wdrożenie tego narzędzia u sprzedawców i klientów to kwestia kilku godzin lub dni w zależności od rodzaju usługi i sprzedawcy.

Visa jest zaangażowana w pomoc firmom we wdrażaniu kompleksowych rozwiązań, które chronią konsumentów i sprzedawców w świecie, który staje się coraz bardziej cyfrowy. Nasze zespoły pracują cały czas, by dostarczać produkty i usługi, które stworzą firmom nowe ścieżki, dające im szasnę na przetrwanie i rozkwit w świecie nowej normalności.

 

[1] PYMNTS 2020 Remote Payments Study, April 2020 https://www.pymnts.com/study/remote-payments-april-2020/

[2] Visa Digital Transformation of SMBs, 2018 https://usa.visa.com/dam/VCOM/global/run-your-business/documents/digital-transformation-of-smbs.pdf

[3] Met Life & US Chamber of Commerce, April 3, 2020 https://www.uschamber.com/report/special-report-coronavirus-and-small-business

[4] Dostęp do funduszy zależny od instytucji i regionu.

Tag: Financial Inclusion