Dowiedz się więcej o płatnościach dzięki Digital Festival i Visa
Digital Festival przybliża zagadnienia związane z nowymi technologiami i cyfryzacją wszystkim – tym, dla których to chleb powszedni i tym, którzy dopiero stawiają pierwsze cyfrowe kroki.
Digital Festival potrwa do 10 października, a Visa jest jego partnerem. W jego trakcie eksperci Visa przybliżają świat cyfrowych płatności podczas kilku dni tematycznych: Moje zakupy, Moja firma i praca, Moje finanse oraz Moje innowacje. Wszystkie materiały będziemy publikować na naszym profilu w mediach społecznościowych. Korzystając ze świetnej okazji, jaką jest Festiwal, chcielibyśmy przypomnieć najciekawsze artykuły o nowych technologiach i cyfryzacji, które pojawiły się na naszym blogu.
Bezpieczeństwo stojące za każdą transakcją Visa
Jak bezpiecznie robić zakupy w sklepie internetowym?
Zakupy internetowe są proste i zachowują bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, dlatego nie warto się stresować, gdy się do nich zabieramy. Teraz stały się zresztą jeszcze prostsze, dzięki Visa Mobile. Warto jednak zachować czujność i zwrócić baczniejszą uwagę w kilku sytuacjach po to, by nie paść ofiarą cyberprzestępców. Jak to zrobić? Na przykład zwracając uwagę na wiadomości, które dostajemy w czasie zakupów i unikać klikania w podejrzane linki. Więcej dowiecie się na blogu Visa.
Karta płatnicza i płatności. Słownik, część 1: bezpieczeństwo
Używanie karty płatniczej Visa jest bezpieczne i intuicyjne, natomiast warto znać kilka z wielu pojęć, których znajomość może się przydać. Specjalistyczne zwroty w świecie technologii płatniczych mogą sprawiać problemy, a część z nich dotyczy właśnie bezpieczeństwa. Na przykład „token”. To to unikalny ciąg cyfr, który zastępuje 16-cyfrowy numer karty płatniczej dodawanej w portfelu cyfrowym czy sklepie internetowej. Odszyfrowywany jest przez Visa dopiero w momencie dokonywania płatności, dzięki czemu płatność jest bezpieczna. Jest on używany za każdym razem
w trakcie transakcji, więc wrażliwe dane karty są chronione i niedostępne dla nikogo. Token jest przypisany do jednego urządzenia. Oznacza to, że nie ma możliwości korzystania z tego samego tokenu na kilku różnych urządzeniach, którymi chcecie płacić zbliżeniowo. Więcej przeczytacie na blogu Visa
Karta płatnicza i płatności. Słownik, część 2: płatności cyfrowe
W pierwszej części słownika poruszaliśmy temat tego, co to znaczy, że karta jest chroniona tokenem, oraz wyjaśniliśmy również co kryje się pod skrótem EMV. Czas by przyjrzeć się kolejnym pojęciom z zakresu płatności cyfrowych. Wiele z nich możecie napotkać na co dzień – szczególnie wtedy, kiedy prowadzicie własny biznes lub dokonujecie zakupów w sklepach internetowych. W drugiej części wpisu blogowego tłumaczymy czym jest portfel elektroniczny i karta wirtualna oraz wyjaśniamy pojęcie „terminal POS”. Dodatkowo dowiecie się, co kryje się pod skrótami CNP, NFC oraz BIN.
Czym jest portfel elektroniczny? Wygodny i bezpieczny sposób na płatności
Chcemy płacić szybko, a więc wygodnie, jednocześnie mając pewność, że nasze pieniądze są zabezpieczone. Zarówno wtedy, gdy przykładamy kartę czy smartfon do terminala w sklepie, jak
i w sytuacji, kiedy płacimy w internecie. W tym kierunku rozwijają się płatności, a odpowiedzią na oczekiwania konsumentów są właśnie portfele elektroniczne. Można w nich „przechowywać” swoje karty płatnicze (a w niektórych przypadkach także pieniądze), by można było nimi szybko i sprawnie płacić. Mogą mieć formę aplikacji zainstalowanej na telefonie lub rozwiązania powiązanego z przeglądarką, z której korzystacie. Chcecie wiedzieć więcej? Zachęcamy do przeczytania materiału.
Prowadzisz biznes, przeczytaj te artykuły?
Biznes w e-commerce i pandemia. Oto rady dwóch przedsiębiorczyń
Właścicielki dwóch małych biznesów dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi ze sprzedażą w internecie w czasie pandemii COVID-19. To dwie różne historie, jednak wiele je łączy – zrozumienie dla wartości kontaktu z klientami oraz znaczenia dostosowania sklepu internetowego i procesu płatności do ich potrzeb. A także chęć, by ich biznes, nawet jeżeli prowadzony cyfrowo, pozostał jak najbardziej ludzki. W artykule przeczytacie co jest kluczem do skutecznego prowadzenia biznesu w internecie, jaką platformę sprzedażową wybrać, czy też jak zarządzić płatnościami, jak wygląda taki proces oraz jak utrzymać kontakt i komunikować się z klientem.
Pandemia zmienia konsumentów. Na te 3 rzeczy firmy powinny zwrócić uwagę
Pandemia doprowadziła do wielu zmian w światowej gospodarce. Wpłynęła też na zachowania konsumentów, wymuszając na nich sprawne dostosowanie się do nowej rzeczywistości. W czasach, gdy zachowywanie dystansu społecznego jest istotne, klienci zwrócili szczególną uwagę m.in. na płatności cyfrowe. Jak wynika z badania The Visa Back to Business Study 2021[1], 47 proc. ankietowanych nie kupi w sklepie, który nie umożliwi płatności zbliżeniowych.
Skuteczna reklama w sieci? Liczy się kreatywność, szybkość i regularność
W dobie pandemii, gdy konsumenci znacznie częściej pozostają w domach, niezwykle istotnym wsparciem sprzedaży jest reklama w internecie, a zwłaszcza w mediach społecznościowych. To bardzo ważny element prowadzenia biznesu. Zdobywa coraz większe znaczenie kosztem telewizji, prasy, radia czy reklamy wielkoformatowej, ponieważ zakupy przez internet stały się światowym trendem.
Na blogu Visa przeczytacie artykuł eksperta, zajmującego się na co dzień reklamą w internecie. Pisze o tym jak korzystać z poszczególnych kanałów i jakie niosą możliwości.
Szersze spojrzenie na płatności i przekazywanie środków
Jak efektywnie dystrybuować pomoc humanitarną
Okazuje się, że wpływ COVID-19 na nasze zdrowie nie jest aspektem, który budzi najwięcej obaw.
W wielu częściach świata zaniepokojenie wywołują wtórne skutki gospodarcze kryzysu pandemicznego. Warto więc zadać sobie pytanie, jak efektywnie udzielać pomocy w tym trudnym czasie. Niezwykle ważnym narzędziem w działalności humanitarnej jest pomoc finansowa. Pozwala beneficjentom wydać pieniądze na artykuły, których w danym momencie najbardziej potrzebują.
_________________________________________________________
[1] Badanie „The Visa Back to Business Study. 2021 Outlook” zrealizowano na dziewięciu rynkach, https://usa.visa.com/dam/VCOM/blogs/visa-back-to-business-study-jan21.pdf