Innovation

Blog Visa w Polsce – to czytaliście w 2020 roku

Blog Visa w Polsce uruchomiliśmy w lipcu i od tamtej opublikowaliśmy już 32 wpisy. Zbliża się Nowy Rok, czas zatem na podsumowanie tych, które cieszyły się waszym największym zainteresowaniem

Młoda kobieta z na wózku inwalidzkim czyta blog Visa

Koniec roku to tradycyjnie czas podsumowań, więc chcielibyśmy przypomnieć artykuły, które wzbudziły Wasze największe zainteresowanie. Oto wasze „Top 5”, bazując na liczbie odsłon każdej ze strony.

Pierwsze miejsce: „Biometria. Jak to działa i czy warto z niej korzystać?”

Ten artykuł, to był Wasz bezapelacyjny faworyt! Poszukiwaliście w nim wiedzy o tym, czym jest biometria i jakie ma znaczenie w płatnościach. Dla przypomnienia to sposób na rozpoznanie konkretnej osoby dzięki jej unikalnym cechom fizycznym. Metodą, która wykorzystywana jest najcześciej jest analiza odcisku palca. Tę konkretną naszą cechę bardzo łatwo zapisać, a z drugiej strony nasz odcisk palca jest trudny do skopiowania czy wykradzenia. Co więcej to nasza unikalna cecha dlatego, jest także bardzo wiarygodny, w tym przypadku dla banku, by ocenić, że np. płatność została wykonana przez uprawnioną do tego osobę. Innymi formami biometrii może być chociażby rozpoznawianie twarzy, głosu, tęczówki oka.

Jeżeli chcecie przeczytać cały tekst o biometrii, znajdziecie go tutaj

Drugie miejsce: „Masz sklep internetowy? Twoi klienci wkrótce mogą przestać w nim płacić”

Jak widać, temat silnej autoryzacji klientów (czyli SCA) „klikał” się bardzo dobrze. Nie powinno to dziwić, szczególnie, że to zmiana, która może dotknąć zarówno kupujących jak i sprzedających w internecie. Ten artykuł, skierowany do drugiej z tych grup – właścicieli sklepów działających w sieci pokazywał ten temat z ich perspektywy. Ale oddam głos Kasi Zubrzyckiej z Visa, autorce artykułu.

31 grudnia tego roku w niemal całej Europie wejdzie w życie nowa regulacja unijna, która – jeśli nie będzie właściwie wprowadzona - może utrudnić klientom robienie zakupów w internecie. W Visa pracowaliśmy razem z bankami, agentami rozliczeniowymi i firmami dostarczającymi rozwiązania płatnicze, by płatności mogły nadal przebiegać sprawnie. Nie zmienia to faktu, że konieczne jest również podjęcie pewnych działań przez prowadzących sklepy. Sprzedawcy powinni się już teraz upewnić, że klienci będą mogli bezproblemowo robić zakupy w ich sklepie internetowym przed ostatecznym terminem wejścia tych wymogów w życie.

Jeżeli prowadzicie sklep w sieci i chcecie dowiedzieć się więcej o SCA, artykuł znajdziecie tutaj

Miejsce trzecie: Płatności cykliczne w aplikacji bankowej dostępne dzięki API Visa

Rola płatności cyklicznych wzrasta wraz z rozwojem platform streamingowych, płatności za dodatki do gier komputerowych czy innych usług, które wymagają regularnych opłat. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, Studio Innowacji Visa w Warszawie, wraz z bankami oraz agentami rozliczeniowymi, opracowało rozwiązanie ułatwiające zarządzanie płatnościami cyklicznymi. A my to rozwiązanie opisaliśmy na naszym blogu. Maciejowi Maciejewskiemu dyrektorowi w Studiu Innowacji Visa.

Rozwiązanie, które zaprojektowaliśmy wspólnie z przedstawicielami banków i agentów rozliczeniowych, wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów oraz sprzedawców lub dostawców usług. Większa liczba klientów korzystających z płatności cyklicznych oznacza dla nich większe bezpieczeństwo biznesu, bardziej stabilny przychód i zabezpieczenie przed sytuacjami, w których klient zwyczajnie zapomni zapłacić za świadczoną co miesiąc usługę. Dobrze zaprojektowane rozwiązanie, które odnosi się do uwag zgłaszanych przez użytkowników, to także korzyść dla banków, które zyskują lojalnych i zadowolonych klientów.

Jeżeli chcecie przepytać więcej o tym jak technologia Visa wspiera płatności cykliczne, artykuł znajdziecie tutaj

Miejsce czwarte: Visa Tap to Phone, umożliwi ci przyjmowanie płatności na twoim telefonie

Nie ma wątpliwości, że przyjmowanie płatności na jakimkolwiek urządzeniu mobilnym posiadającym system Android i technologię NFC pomoże małym firmom wykorzystać potencjał cyfrowych płatności. I choć Rozwiązanie nie jest dostarczane sprzedawcom i agentom rozliczeniowym przez Visa, to mamy tutaj bardzo istotna rolę. Rozwijamy bowiem programy, które pozwalają twórcom urządzeń, agentom rozliczeniowym, dostawcom i innym zainteresowanym podmiotom budować rozwiązania pozwalające na przyjmowanie płatności za pomocą smartfona. Jednocześnie umożliwiamy sprzedawcom akceptowanie transakcji kartami na urządzeniach wyposażonych w moduł NFC.

Jeżeli chcecie przeczytać więcej o Tap to Phone, ten artykuł jest dla Was

Miejsce piąte: Płatności zbliżeniowe Visa dostępne dla podróżnych już w 500 miastach

W tym artykule pisaliśmy, że dzięki rozwiązaniom Visa można już płacić zbliżeniowo w środkach komunikacji miejskiej w 500 miastach na całym świecie. Blisko 50 z nich leży w Europie Środkowo-Wschodniej. W tekście przytaczaliśmy przykład Wrocławia, gdzie w 2019 r. ponad 2/3 wszystkich biletów jednorazowych zostało zakupionych zbliżeniowo. Za przejazd można zapłacić tam bezpośrednio w zbliżeniowych kasownikach, które znajdują się w każdym autobusie i tramwaju. Wszystko odbywa się bez konieczności wydruku jakiegokolwiek, nawet najmniejszego kawałka papieru. Kontroler biletów, gdy go spotkamy, sprawdza po prostu kartę, którą zapłaciliśmy za bilet.

Jeżeli interesuje Was temat płatności kartą w transporcie publicznym, artykuł znajdziecie tutaj

Nagroda dodatkowa: Wspólnie pracujemy, by pomóc seniorom w korzystaniu z usług bankowych

To był artykuł, czytając który spędzaliście na blogu najwięcej czasu – średnio nieco ponad 7 minut. Ten artykuł to wywiad z Igorem Zacharjaszem, dyrektorem Studia Innowacji Visa w Warszawie, w którym przedstawia on zestaw zaleceń, których zastosowanie powinno pomóc bankom i seniorom w komunikacji. Oddajemy zatem głos Igorowi:

Jak pokazują badania,seniorzy, podobnie do nieco młodszych konsumentów, chcieliby być niezależni, samodzielni i samowystarczalni. Pomoc ze strony bliskich może być mile widzianym dodatkiem, ale nie chcą obarczać sobą innych. Chcieliby, by banki postrzegały ich podobnie, zapewniały pomoc i dawały odpowiednio dużo czasu, by mogli sami rozwiązać stojące przed nimi zadania. Jednocześnie liczą, że tam, gdzie wyzwanie ich przerasta, zostanie zapewniona im odpowiednia pomoc.

Jeżeli zainteresował temat usług bankowych dla seniorów, artykuł znajdziecie tutaj

Dziękujemy Wam, że czytacie bloga Visa. W kolejnym roku planujemy nadal pokazywać Wam świat płatności, najciekawsze nowinki, technologie i rozwiązania, a także pokazywać w jaki sposób Visa wspiera gospodarkę w radzeniu sobie ze skutkami COVID-19.

Przejdź na stronę główną bloga Visa

_____________________________________________________________________________

Zestawienie powstało w oparciu o dane dotyczące liczby odsłon oraz czasu spędzanego na artykułach opublikowanych na blogu Visa w 2020 roku.

Opisy przypadków, porównania, statystyki analizy oraz rekomendacje odnoszą się do stanu obecnego. Ich publikacja ma cel informacyjny i nie należy się na nich opierać w zakresie doradztwa operacyjnego, marketingowego, prawnego, technicznego, podatkowego, finansowego lub jakiekolwiek innego. Visa Inc. gwarantuje kompletności ani dokładności informacji zawartych w tym dokumencie. Nie przyjmuje także żadnej odpowiedzialności, która może wynikać z polegania na takich informacjach. Informacje zawarte w niniejszym dokumencie nie stanowią porady inwestycyjnej ani prawnej, a czytelników zachęca się do zasięgnięcia porady kompetentnego specjalisty, jeżeli jest wymagana.

Tag: Life at Visa Tag: Digital commerce Tag: Payment technology