Innovation

Płatności cykliczne w aplikacji bankowej dostępne dzięki API Visa

Rozwiązanie bazujące na API Visa dostępne jest dla banków chcących zaoferować swoim klientom możliwość lepszej kontroli nad miejscami, gdzie wykorzystują dane swoich kart i płacą cyklicznie.

Płątności powtarzalne - rozwiązania dla biznesu

Rola płatności cyklicznych wzrasta wraz z rozwojem platform streamingowych, płatności za dodatki do gier komputerowych czy innych usług, które wymagają regularnych opłat. Jak wynika z raportu „Subskrypcje PL 2019” europejski rynek subskrypcji rośnie coraz szybciej[1]. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, Studio Innowacji Visa w Warszawie, wraz z bankami oraz agentami rozliczeniowymi, opracowało rozwiązanie ułatwiające zarządzanie płatnościami cyklicznymi.

Płatności cykliczne – wszystkie w jednym miejscu

Podstawową zaletą rozwiązania bazującego na API Visa jest możliwość zawarcia w aplikacji bankowej informacji o miejscach, w których użytkownik karty zapisał jej dane oraz o płatnościach powtarzalnych opłacanych kartą Visa. Dzięki temu klient banku widzi w jakich sklepach, punktach usługowych, portfelach cyfrowych, czy serwisach streamingowych jego karta została zapisana, a także jakie usługi są za jej pomocą opłacane.

Jako pierwszy rozwiązanie w tym zakresie wdrożył w swojej aplikacji SGB-Bank wraz ze zrzeszonymi Bankami Spółdzielczymi SGB. Więcej o nim przeczytasz w tekście: Gubisz się w swoich subskrypcjach? Zwróć uwagę na to rozwiązanie

Wykorzystanie API pozwala także poszerzyć zakres funkcji o dodatkowe usługi, dostarczone przez innych partnerów technicznych. Kluczową funkcjonalnością jest zebranie wszystkich subskrypcji w jednym miejscu. Chodzi zarówno o te płatności, które realizowane są za pomocą kart płatniczych, jak i cykliczne przelewy bankowe czy dane kart pozostawione w sklepach internetowych.

Dodatkowym ułatwieniem może być kalendarz pozwalający użytkownikowi aplikacji lepiej zaplanować płatności. Innym ciekawym rozwiązaniem jest możliwość zablokowania „z góry” odpowiedniej kwoty. Aplikacja bankowa może także proponować użytkownikowi inne, lepiej dostosowane do jego potrzeb usługi subskrypcyjne a przede wszystkim daje możliwość prostej rezygnacji z subskrypcji.

Rozwiązanie stworzone przy wsparciu banków i z myślą o ich klientach

Aplikacje bankowe stają się centrum zarządzania domowym budżetem. Są więc naturalnym miejscem, gdzie rozwiązania do zarządzania płatnościami cyklicznymi powinny się znaleźć. Wychodząc naprzeciw potrzebom banków Visa udostępnia gotowe narzędzia (API) ułatwiające budowanie opisanych wyżej funkcjonalności. API Visa dostępne są na portalu Visa Developer Platform.

Koncepcja rozwiązania do zarządzania płatnościami cyklicznymi to wynik prac Studia Innowacji Visa w Warszawie. Zapytaliśmy o nią Macieja Maciejewskiego, dyrektora w Studiu Innowacji Visa.

Rozwiązanie, które zaprojektowaliśmy wspólnie z przedstawicielami banków i agentów rozliczeniowych, wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów oraz sprzedawców lub dostawców usług. Większa liczba klientów korzystających z płatności cyklicznych oznacza dla nich większe bezpieczeństwo biznesu, bardziej stabilny przychód i zabezpieczenie przed sytuacjami, w których klient zwyczajnie zapomni zapłacić za świadczoną co miesiąc usługę. Dobrze zaprojektowane rozwiązanie, które odnosi się do uwag zgłaszanych przez użytkowników, to także korzyść dla banków, które zyskują lojalnych i zadowolonych klientów.

Studio Innowacji Visa w Warszawie jest częścią globalnej struktury Visa Innovation & Design. Pracujący w nim eksperci projektują innowacyjne rozwiązania odpowiadające na najpilniejsze potrzeby konsumentów, klientów i partnerów Visa. W trakcie prac nad projektami powstają również analizy oraz badania, którymi Studio Innowacji Visa chętnie dzieli się ze swoimi partnerami.

 

Jeżeli interesują Cię innowacje w świecie finansów polecamy artykuł Czym jest otwarta bankowość? Dowiedz się o niej więcej. Polecamy także artykuł Korzystaj z tego samego kursu wymiany walut zawsze, gdy płacisz kartą VisaJeżeli chcesz zostać na naszym blogu dłużej, możesz także powrócić na stronę główną.

_______________________________________________________________________________

[1] Badanie przeprowadzone w styczniu 2019 r. przez firmę IQS na zlecenie fundacji Digital Poland

Payment technology