Innovation

Klienci w e-commerce porzucają koszyk? Spraw, by nie musieli tyle klikać.

Możliwość skorzystania z ikony płatności z Visa usprawni zakupy w e-commerce. Może się to przełożyć na mniej porzuconych koszyków zakupowych – bolączkę sprzedawców internetowych.

Grafika ilustracyjna - płatnosć z e-commerce

Dynamiczny rozwój e-commerce w Europie możemy obserwować już od kilku lat. Pandemia COVID-19 była katalizatorem, który zmiany te przyśpieszył. Klienci decydowali się na zakupy on-line z trzech głównych powodów: sklepy, w których dotąd robili zakupy, były zamknięte; obawiali się, że wychodząc na zewnątrz, narażą swoje zdrowie lub będą musieli długo czekać w kolejkach. Aż 38% Polaków zrobiło zakupy na czas kwarantanny w sieci. Wśród osób, które zrobiły zapasy online, aż 70% jest zdania, że ta forma zakupów jest bezpieczniejsza[1].

Jednak zakupy w e-commerce nie zawsze idą jak z płatka. Jak już wspominaliśmy w tekście o uwierzytelnianiu biometrycznym - konieczność wykonania zbyt wielu kroków lub wprowadzenia trudnych do zapamiętania informacji może skutecznie zniechęcić konsumentów do zakupów. Porzucają oni wtedy koszyk zakupowy w trakcie ich realizacji. Jak pokazuje badanie Visa, 55% ankietowanych zrezygnowało z dokonania zakupu online np. z powodu zapomnienia hasła[2].

Nowe rozwiązanie Visa, oparte na standardzie Secure Remote Commerce wspiera sprzedawców w osiąganiu lepszych wyników sprzedaży i upraszczają dokonanie zakupów. Proces płatności ogranicza się w nim do znacznie mniejszej niż obecnie liczby kliknięć, które potwierdzają transakcję, co ma znaczenie przy ograniczaniu powszechnego zjawiska porzucania koszyka zakupowego. Co więcej – nowe rozwiązanie sprawia, że transakcja jest bezpieczniejsza zarówno dla sprzedawcy, jak i dla klienta.

Coraz większe bolączki e-handlu

Przyczyn, dla których konsumenci rezygnują z płatności, jest wiele. Podczas finalizowania transakcji klienci mogą być przytłoczeni liczbą opcji płatności. Bywa, że nie pamiętają danych niezbędnych do jej przeprowadzenia, takich jak kody bezpieczeństwa czy hasła. Czasem powodem rezygnacji z zakupu może być konieczność wypełniania zbyt wielu pól formularzy, wprowadzania kodów potwierdzających z telefonu albo choćby odnalezienie portfela z kartami płatniczymi.

Wzrost liczby zakupów realizowanych przez urządzenia mobilne nasilił niektóre z tych problemów. Konsumenci frustrują się, bo muszą wpisać dużo danych na małych ekranach albo akurat nie mają przy sobie karty płatniczej. Biorąc pod uwagę fakt, że konsumenci ogólnie spędzają mniej czasu, przeglądając internet w telefonie niż podczas korzystania z laptopów, proces zakupowy w sklepie powinien być dostosowany do szybko zmieniającej się rzeczywistości.

Mniej kliknięć to jeszcze prostsza płatność

 

Mężczyzna z tabletem kupuje w sklepie internetowym - grafika ilustracyjna

 

 

Na bazie usługi Visa Checkout, która została usprawniona w oparciu o standard EMVCo Secure Remote Commerce, powstała możliwość zapłaty z Visa z wykorzystaniem ikony  płatności EMV® SRC . Oznacza to, że klienci muszą wprowadzić dane karty płatniczej i dostawy tylko raz, przy pierwszej transakcji. Później są one bezpiecznie przechowywane, tak, by klient mógł dokonać zakupu on-line w każdym sklepie, który posiada tę funkcjonalność i gdzie wyświetla się ikona pozwalająca kliknąć i zapłacić z kartami Visa. Może się to odbywać przy użyciu dowolnego urządzenia, bez konieczności zakładania nowego konta, ponownego wprowadzania danych, czy też wybierania opcji zakupu bez zalogowania – nawet, jeśli kupujący robi zakupy w danym sklepie pierwszy raz.

Co więcej – dzięki temu, że ta technologia korzysta z Visa Token Service, proces transakcyjny jest jeszcze łatwiejszy dla klienta. Nie musi on zmieniać wprowadzonych danych nawet po wymianie karty. Konsumenci korzystający z ikony „kliknij i zapłać” nie muszą pamiętać haseł czy kodów, co zmniejsza ich frustrację i ryzyko porzucenia koszyka zakupowego.

Technologia, która stoi za nowymi rozwiązaniami

Wprowadzona w 2014 roku usługa Visa Token Service poszerza możliwości w zakresie bezpiecznych płatności on-line. Dotyczy to zarówno tych dokonywanych za pomocą smartfonów, jak i innych urządzeń, obejmując np. portfele mobilne. „Tokenizacja” zastępuje informacje dotyczące karty używane przy dokonywaniu transakcji unikatowymi identyfikatorami cyfrowymi, czyli tokenami. Tokeny aktualizują się automatycznie przy wznawianiu karty, zabezpieczając wrażliwe dane, nawet gdy urządzenie zostało skradzione czy też zagubione. Tokenizacja stanowi kolejny etap na drodze zmian w ekosystemie płatności. Od czasu jej uruchomienia wydano ponad miliard tokenów na 150 rynkach, z tego aż 680 milionów w ciągu ostatnich 12 miesięcy.[3]

Prowadzisz sklep internetowy? Poznaj pięć częstych zagrożeń związanych z cyberbezpieczeństwem i dowiedz się jak się przed nimi bronić.

Ograniczenie zjawiska porzucania koszyka zakupowego, spowodowanego niedogodnościami podczas procesu płatności jest istotne, ale nie za cenę wystawienia klientów na ryzyko. Technologie, takie jak Visa Secure, analizują profil ryzyka płatności dokonywanej przez klientów on-line i na urządzeniach mobilnych, sygnalizując bankom te transakcje, które wymagają sprawdzenia. Taki działający w tle proces może chronić zarówno sprzedawców, jak i nabywców przed ryzykiem transakcji oszukańczych.

Patrząc w przyszłość

Usprawnienie Visa Checkout dzięki nowemu rozwiązaniu to kolejny krok Visa, by maksymalnie ułatwić proces zakupów on-line. Jako światowy lider w obszarze płatności cyfrowych, Visa, we współpracy z całym ekosystemem płatności, dąży do usuwania przeszkód, które stoją na drodze do płynnego zamknięcia procesu zakupów w internecie.  Pracujemy, by wspierać sprzedawców na każdej wykorzystywanej przez nich platformie – czy to poprzez rozwój uwierzytelniania biometrycznego czy też umożliwiając płatności poprzez urządzenia połączone z internetem, tzw. „Internet Rzeczy”.

Aby poznać lepiej rozwiązanie kliknij i zapłać z Visa , zajrzyj na stronę Visa.pl

____________________________________________________________________________________________

[1] Raport Izby Gospodarki Elektronicznej „E-commerce w czasie kryzysu 2020

[2]  Badanie dotyczące technologii biometrycznych w Polsce w którym pojawia się ta informacja zostało przeprowadzone przez Agencję Fabrizio Ward, LLC na zlecenie Visa w lipcu 2019 roku metodą dobrowolnej ankiety internetowej. Grupę badanych stanowiło 1000 Polaków powyżej 18 roku życia, obu płci, będących posiadaczami kart kredytowych.

[3] https://usa.visa.com/about-visa/newsroom/press-releases.releaseId.17181.html

Click To Pay