Zastosuj terminal płatności
Terminal, który akceptuje płatności Visa, daje pewność, że na Twojej stacji samochód naładuje każdy kierowca. Rozwiązania dotyczące płatności zbliżeniowych stanowią szczególnie atrakcyjny wariant, cieszą się też coraz większą popularnością – częściowo dlatego, że ich wdrożenie kosztuje mniej, a posiadacze kart wolą je od innych.
Zrozumienie cyfrowych rozwiązań płatniczych
Być może sprzedawcy będą musieli oferować rozwiązania cyfrowe na stacjach ładowania, jak np. płatności przez aplikacje mobilne. Rozwiązania te zwykle wymagają pobrania aplikacji lub posiadania specjalnego znacznika, co pozwala na dokonanie płatności. Operatorzy ładowania, którzy oferują cyfrowe rozwiązania, powinni rozważyć dodanie rozwiązań z użyciem karty płatniczej (np. tap to pay), wspierających współoperatywność i łatwą płatność u tych klientów, którzy mogą nie mieć dostęp do aplikacji czy znacznika albo tych borykających się z problemami z łącznością.
Skorzystaj z prawidłowego kodu kategorii sprzedawcy (Merchant Category Code, MCC)
Wszystkie publiczne stacje ładowania zgodnie z zasadami Visa muszą zostać sklasyfikowane z MCC 5552. Na podstawie kodu MCC banki oferują paliwo i inne nagrody, dlatego korzystanie z prawidłowego kodu jest korzystniejsze dla klientów i może przyczynić się do zmniejszenia liczby połączeń z obsługą klienta. Zgodnie z tymi zasadami, sprzedawcy oferujący również usługi parkowania mogą korzystać z kodu MCC, który oddaje najwyższą sprzedaż w ich działalności. Niemniej jednak oddzielne kodowanie sprzedaży z usług ładowania i parkowania to nawet lepsze rozwiązanie.
Zapewnij przejrzystą obsługę przejścia do płatności
Sprzedawcy mogą wybierać spośród wielu modeli autoryzacji, gdy otrzymują zgodę banków na transakcje za ładowanie elektryczne. Modele te różnią się od tych, z których korzystają stacje paliw tradycyjnych.
Istnieją dwa powszechne modele, z których korzysta się w przypadku transakcji za ładowanie elektryczne. Pierwszy polega na oszacowaniu najbardziej prawdopodobnej kwoty, a później na wyrównaniu ostatecznej sumy. Według drugiego suma jest znana albo na skutek (a) wstępnego wyboru klienta lub (b) określona poprzez wysłanie autoryzacji na konkretną kwotę po zakończeniu sesji ładowania.
Gdy korzystamy z szacowanej kwoty (zgodnie z modelem pierwszym), Visa zaleca sprzedawcom podanie klientom tej sumy i zapewnienie ich, że każda suma autoryzacji nadpłaty zostanie zwrócona. Aby poznać odpowiedzi na więcej pytań o najlepsze praktyki autoryzacji należy skontaktować się z agentem rozliczeniowym.
Uwaga: Istnieje możliwość, że europejscy sprzedawcy będą musieli ponownie rozważyć modele autoryzacji, aby zapewnić zgodność z surowymi zasadami autoryzacji klienta (SCA).