Innovation

Smartfon – metoda płatności i kanał kontaktu z bankiem

Smartfon ma w swoim gospodarstwie domowym 89,6% Polaków [1]. Choć urządzenia tworzono z myślą o kontakcie z innymi, to można wykorzystać je również m.in. do płacenia i zarządzania usługami bankowymi.

Grafika ilustracyjna - zakupy zbliżeniowe smartfonem

Visa wspólnie z partnerami zaprasza by odkryć możliwości, jakie niosą płatności i korzystanie z usług bankowych z pomocą smartfona. Jedną z motywacji może być trwająca promocja „Przekorzystnie z kartą Visa”, w której mogą wziąć udział osoby, które zdecydują się otworzyć online Konto Przekorzystne z kartą debetową Visa w Banku Pekao S.A. Po spełnieniu prostych warunków można otrzymać 50 zł od Banku Pekao S.A. i bon zakupowy o wartości 50 zł do Żabki (choć liczba tych drugich jest ograniczona). W kolejnych trzech miesiącach, płacąc kartą Visa wydaną do wspomnianego konta, konsumenci mają szansnę zgarnąć nawet do 150 zł.

Karta Visa z dodatkowymi korzyściami dzięki współpracy z Bankiem Pekao S.A. i Żabką.

Warto skorzystać z promocji jak najszybciej, bo kończy się 15 maja. Dlaczego firmy zdecydowały się na taką współpracę? Przede wszystkim powodzenie wcześniejszych działań i chęć zaproponowania młodym klientom dodatkowych korzyści. W 2022 roku Bank Pekao S.A pozyskał ponad 100 tys. nowych kont na selfie [2]. Ponad połowa z tych rachunków - 54% została założona przez osoby w wieku 18-26 lat [3]. O szczegółach promocji mówi Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao S.A.

Promocją „Przekorzystnie z kartą Visa” rozpoczynamy współpracę z siecią sklepów Żabka. Chcemy być tam, gdzie są osoby młode, dla których innowacje i wygodne rozwiązania idą w parze, a takie są Żabka, Pekao S.A. oraz Visa. W ramach wspólnej akcji zwiększamy korzyści dla klientów, którzy otrzymują atrakcyjny benefit -  do 250 złotych, w tym 50 złotych na zakupy w sieci Żabka i 200 złotych na Konto Przekorzystne.

– W Żabce cenimy współpracę z partnerami, dzięki którym możemy wzajemnie promować nasze produkty oraz jeszcze skuteczniej docierać do klientów z nowoczesną i dopasowaną do preferencji zakupowych ofertą. Zachęcamy więc wszystkich do udziału w akcji promocyjnej prowadzonej przez Bank Pekao S.A., pozwalającej na zdobycie bonów o wartości 50 zł na zakupy w sklepach Żabka i zapraszamy do naszej sieci. W Żabce można nie tylko dokonać szybkich i wygodnych zakupów, ale także skorzystać z bogatego pakietu usług – mówi Przemysław Tomaszewski, Dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju usług w Żabka Polska.

Aplikacje mobilne banków i ich wykorzystanie to temat warty pogłębienia. 28% ankietowanych na potrzeby raportu „Mobile Banking Experience”, który stworzyliśmy w Studio Innowacji Visa w Warszawie, korzystało z aplikacji mobilnych banków kilka razy dziennie, a kolejne 34% – przynajmniej kilka razy w tygodniu [4]. Aplikacja banku na smartfonie czy tablecie to dla respondentów jedno z kluczowych narzędzi codziennego użytku. 69% biorących udział w badaniu zadeklarowało, że służy im ona przede wszystkim do sprawdzania bieżących wydatków i zarządzania własnymi finansami [5]. Jednak możliwości aplikacji bankowych wykraczają poza to, a banki, w tym Bank Pekao S.A. pracują, by zachęcić konsumentów do eksplorowania pełni możliwości, jakie ze sobą niosą.

3 powody, dla których warto płacić kartą zapisaną w smartfonie

Choć aplikacja bankowa nie jest wymagana do płacenia smartfonem, to może być bardzo przydatna, np. do zarządzania domowymi finansami, płaceniem za parking, czy autostrady, lub by dodać kartę do portfela mobilnego. Jednak warto zacząć od pytania: jakie korzyści przynosi płatność smartfonem?

Jednych przekonają kwestie związane z bezpieczeństwem. Płatności kartą Visa zapisaną na smartfonie są chronione równie dobrze, jak wszystkie inne transakcje kartami Visa. Przy czym podczas transakcji telefonem uruchamia się dodatkowa warstwa zabezpieczeń – tokenizacja. Token w płatnościach zastępuje dane karty, zamieniając je w skomplikowany szyfr. Każdy token jest unikatowy – niemożliwy do odczytania i wykorzystania przez oszustów. Właśnie dlatego dane karty są zabezpieczone.

Inni zwrócą uwagę na szybkość i wygodę, podobnie jak ponad 60% Polek i Polaków, którzy już płacą z wykorzystaniem smartfonów. Polubili oni tę formę płatności właśnie z tych powodów [6].

Dla jeszcze innych osób argumentem do wykorzystania smartfonów podczas zakupów w sieci może być powszechność tej usługi w Polsce. Z badania Visa wynika, że 79% polskich konsumentów sięga po telefon, szukając interesujących dla siebie produktów i usług. 65% Polek i Polaków zamawia towary lub usługi na smartfonie, a 71% płaci za nie przy jego użyciu [7]. Na pewno nie bez znaczenia jest to, że w Polsce każdy terminal umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych telefonem.

Visa przypomina o bezpieczeństwie transakcji smartfonami w najnowszej kampanii. Dzięki niej możesz dołączyć do ekspertów bezpiecznych płatności kartą Visa w telefonie. Warto zacząć od tego wideo.

Jak zapłacić smartfonem?

Zapisz kartę Visa na urządzeniu umożliwiającym płacenie (smartfonie lub smartwatchu) w kilku prostych krokach.

Będąc w sklepie, zbliż urządzenie do terminala potwierdzając wcześniej płatność np.: odciskiem palca lub pozwalając telefonowi zeskanować twoją twarz (rozwiązanie dostępne w niektórych aplikacjach).

Wszystkie terminale płatnicze w Polsce umożliwiają przyjmowanie płatności zbliżeniowych, więc nie obawiaj się, że ta opcja nie będzie dostępna.

 

***

Opisy przypadków, porównania, statystyki, badania oraz rekomendacje odnoszą się do stanu obecnego. Ich publikacja ma cel informacyjny i nie należy się na nich opierać w zakresie doradztwa operacyjnego, marketingowego, prawnego, technicznego, podatkowego, finansowego lub jakiekolwiek innego. Visa Inc. nie gwarantuje kompletności ani dokładności informacji zawartych w tym dokumencie. Nie przyjmuje także żadnej odpowiedzialności, która może wynikać z polegania na takich informacjach. Informacje zawarte w niniejszym dokumencie nie stanowią porady inwestycyjnej ani prawnej, a czytelników zachęca się do zasięgnięcia porady kompetentnego specjalisty, jeżeli jest wymagana.

***

[1] Badanie Założycielskie realizowane przez Krajowy Instytut Mediów jest podstawowym badaniem populacyjnym dot. konsumentów mediów elektronicznych w Polsce. Od stycznia do czerwca objęło ono ogólnopolską losową próbę 8 474 gospodarstw domowych i 19 611 osób w wieku 4 lata i więcej. Zebrane dane są reprezentatywne dla wszystkich gospodarstw w Polsce i osób w wieku powyżej 4 lat.

[2], [3] Dane własne Banku Pekao S.A, obejmujące okres  styczeń - grudzień 2022 r.

[4], [5] Badanie ilościowe zrealizowane techniką ankiety internetowej (CAWI) w dn. 15.04.-06.05.2021 r. na próbie 2666 użytkowników aplikacji bankowych.

[6], [7] Badanie Visa CEE Mobile Payments Study 2022 objęło następujące kraje: Polskę, Czechy, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Słowację, Słowenię i Chorwację. Przeprowadziła je firma badawcza Kantar, metodą CAWI, w październiku 2022 roku na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów (18-65 lat) w każdym z tych krajów

 

 

Tag: Mobile payments