Global Matters

Planujesz świąteczne zakupy? Weź udział w „Loterii Lidl Pay Visa”

Tylko do 24 grudnia trwa sprzedaż promocyjna w sklepach Lidl. Na klientów biorących udział w zabawie czekają karty podarunkowe o wartości 10 000 zł

Święta pełne prezentów - grafika ilustracyjna

Pewnie już widzieliście nasze reklamy, lecz o takich rzeczach zawsze warto przypominać. Trwa bowiem świąteczna kampania, w której przypominamy, że niezależnie od tego, jakimi prezentami chcecie obdarować najbliższych i niezależnie, gdzie je kupicie – zapłacić możecie za nie szybko, wygodnie i bezpiecznie dzięki Visa. Przypominamy w niej także, że nie zawsze będziecie potrzebować do tego karty, lecz możecie to zrobić smartfonem i smartwatchem płacąc zbliżeniowo, a także płacąc Visa online.  

Świąteczna loteria z Lidl tylko do 24 grudnia

Wracając do kampanii, warto dodać, że towarzyszy jej wspomniana w tytule tego wpisu loteria, zorganizowana z siecią sklepów Lidl. Trwa ona tylko do 24 grudnia, więc pamiętajcie o tym w czasie najbliższego wypadu na zakupy. Uczestnicy loterii mogą wygrać cztery pakiety zakupów, warte 10 000 zł każdy oraz dwanaście pakietów po 1 000 zł każdy, ważne na okaziciela.

Wzięcie udziału w loterii jest proste. Zaczyna się od dodania karty Visa do aplikacji Lidl Plus i rejestracji karty na stronie www.lidl.pl/visa. Ostatni krok to płatność w sklepie, przy pomocy aplikacji Lidl Pay. Im częściej, tym lepiej, bo każda transakcja zwiększa szansę na wygraną. Jeżeli chcecie poznać wszystkie szczegóły promocji, zajrzyjcie na wspomnianą nieco wyżej stronę Lidl.pl/visa, gdzie znajdziecie regulamin. Tutaj mała dygresja – choć większość produktów jest objęta promocją, są pewne wyjątki, sprawdźcie w regulaminie, o które produkty chodzi i pilnujcie, aby w Waszych koszykach nie znalazły się tylko one, w takiej sytuacji zakupy nie wezmą udziału w losowaniu. Natomiast jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o naszej kampanii, zajrzyjcie na stronę www.visa.pl/swieta.

Przypominamy, zachęcamy, dajemy wybór

Kampania świąteczna, podobnie jak inne działania Visa, ma pokazywać, że płatności kartami (zarówno tymi plastikowymi, jak i tymi załadowanymi do smartfonów i smartwatchy) są szybkie, wygodne i bezpieczne. Sprzyja temu bez wątpienia fakt, że Polska jest jednym z pierwszych krajów na świecie (!), w którym w każdym terminalu można zapłacić zbliżeniowo. Według danych Visa, w Polsce działa już ponad milion terminali płatniczych obsługujących tego typu transakcje[i]. Ten rok był pod względem transakcji zbliżeniowych wyjątkowy – dane NBP pokazują, że już blisko 93% wszystkich transakcji kartami w sklepach, w restauracjach, na stacjach benzynowych i w innych fizycznych punktach sprzedaży w naszym kraju to właśnie transakcje zbliżeniowe[ii].

Z drugiej strony więcej kupujemy w internecie. We wrześniu 2020 roku (jeżeli porównamy z wrześniem 2019 r.) o ponad 25% wzrosła liczba transakcji w handlu internetowym, wykonywanych kartami Visa wydawanymi w Polsce[iii]. Warto dodać, że więcej kupowali nie tylko stali bywalcy sklepów internetowych, lecz zaczęły to robić także osoby, które dotąd tego nie robiły. W naszym kraju blisko 15% posiadaczek i posiadaczy kart Visa, którzy nie kupowali w sieci przed (styczeń-marzec 2020)  wiosennym „lockdownem”, zaczęła to robić w jego trakcie i po nim (marzec-wrzesień 2020)[iv].

Przy okazji, czy widzieliście już poradnik, dla osób, które jeszcze nigdy nie kupowały w internecie, a chciałyby zacząć to robić, opublikowany na stronie Festiwalu Cyfryzacji?

Ciekawy wątek poruszył też w swoim artykule Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce. Zwrócił on uwagę na to, że wzrost transakcji zbliżeniowych oraz liczby transakcji w internecie, to zmiana, która może pozostać z nami na stałe. Co więcej, jego zdaniem, ta zmiana może przyczynić się do wspierania odbudowy gospodarki po pandemii COVID-19. Badania, które przytoczył, pokazują, że prawie 2/3 konsumentów w Europie woli płacić w sklepie czy też restauracji, która akceptuje transakcje zbliżeniowe[v]. Jednocześnie w Polsce 2/3 sprzedawców woli akceptować płatności w taki sposób – są one szybsze i pozwalają obsługiwać więcej transakcji w godzinach szczytu[vi].  Bez wątpienia, możliwość by każdy płacił i mógł przyjmować płatności w sposób najbardziej dla siebie korzystny i wygodny jest niezwykle ważna i zawsze to podkreślamy.

P.S. Zdjęcie na początku tekstu ma charakter czysto ilustracyjny. To że osoby, które tam są nie zakrywają twarzy nie oznacza, że my też nie powinniśmy tego robić. A wręcz przeciwnie. 

 

Przejdź na stronę główną bloga Visa

 

 

Opisy przypadków, porównania, statystyki analizy oraz rekomendacje odnoszą się do stanu obecnego. Ich publikacja ma cel informacyjny i nie należy się na nich opierać w zakresie doradztwa operacyjnego, marketingowego, prawnego, technicznego, podatkowego, finansowego lub jakiekolwiek innego. Visa Inc. gwarantuje kompletności ani dokładności informacji zawartych w tym dokumencie. Nie przyjmuje także żadnej odpowiedzialności, która może wynikać z polegania na takich informacjach. Informacje zawarte w niniejszym dokumencie nie stanowią porady inwestycyjnej ani prawnej, a czytelników zachęca się do zasięgnięcia porady kompetentnego specjalisty, jeżeli jest wymagana.

___________________________________________________________________________________________________

[i] Dane Visa pochodzące od agentów rozliczeniowych, lipiec 2020 r.

[ii] Narodowy Bank Polski, Informacja o kartach płatniczych II kwartał 2020 r.

[iii] Dane Visa Net, wrzesień 2020

[iv] Ibidem.

[v] Visa Back to Business Study 2020.

[vi] Badanie preferencji sprzedawców przeprowadzone w sierpniu 2019 przez Kantar na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie sprzedawców (N=301).

Tag: Mobile payments Tag: Social Impact