Visa wzmacnia obszar usług dodanych o nowe produkty oparte na sztucznej inteligencji

27/03/2024

Press Release Image
  • Do pakietu Visa Protect zostały dodane nowe rozwiązania wspierane przez sztuczną inteligencję (AI) wspierające zwalczanie oszustw.
  • Wśród najnowszych usług znalazło się natychmiastowe wykrywanie nieprawidłowości w płatnościach oraz rozszerzone zostały także możliwości zapobiegania oszustwom, niezależnie od sieci płatności.
  • Coraz częściej wykorzystywane są globalne możliwości Visa – obecnie 265 największych klientów Visa korzysta średnio z 22 produktów z oferty usług o wartości dodanej[1].

SAN FRANCISCO, 27 marca 2024 – Visa, jeden ze światowych liderów płatności cyfrowych, ogłosiła dalszy globalny rozwój obszaru usług dodanych. Wzbogaciła swoją ofertę o nowe rozwiązania w zakresie zarządzania ryzykiem i zapobiegania oszustwom oparte na sztucznej inteligencji. Produkty, będące częścią kompleksowego pakietu Visa Protect, zostały zaprojektowane w celu ograniczenia oszustw związanych z przelewami natychmiastowymi z konta na konto oraz płatnościami w internecie, a także transakcjami zarówno w obrębie sieci Visa, jak i poza nią.

Visa Protect to część szerokiego pakietu usług dodanych Visa, który liczy niemal 200 produktów w pięciu kategoriach cieszących się dużym zainteresowaniem. Są to: Akceptacja, Doradztwo, Wydawnictwo, Otwarta bankowość i Ochrona. Visa wykorzystuje dziesięciolecia doświadczenia, aby pomóc klientom w radzeniu sobie z coraz większą liczbą wyzwań. Firma zainwestowała w rozwój sztucznej inteligencji oraz w zapobieganie oszustwom. Tylko w ciągu ostatnich pięciu lat Visa wydała 10 miliardów dolarów na technologie pozwalające na zmniejszenie ich skali i zwiększenie bezpieczeństwa sieci.

Płatności cyfrowe wykraczają daleko poza sfinalizowanie sprzedaży. Wchodzimy w erę nowoczesnego handlu, gdzie zwycięzcy działają szybko, sztuczna inteligencja to konieczność, doświadczenia konsumenckie są elastyczne, a bezpieczeństwo to podstawa – powiedział Antony Cahill, Global Head of Value-Added Services, Visa. – Firmy szukają partnerów, którzy pomogą im zrealizować ich ambicje, umożliwią rywalizowanie i odnoszenie sukcesów. Jesteśmy dumni, że możemy być zaufanym partnerem, który wspiera coraz większą liczbę klientów w osiągnięciu tego celu w dzisiejszym wysoce konkurencyjnym środowisku.

Dla Visa bezpieczeństwo i zapobieganie oszustwom to podstawa. W zeszłym roku firma pomogła zablokować transakcje oszukańcze o wartości 40 miliardów dolarów – prawie dwukrotnie więcej niż w roku poprzednim[2]. Rozwój obszaru usług dodanych skupia się na nowych rozwiązaniach Visa Protect, które mają zaspokoić potrzeby klientów i wykorzystać wiedzę firmy w dziedzinie sztucznej inteligencji:

  • Rozszerzenie Visa Advanced Authorization (VAA) i Visa Risk Manager (VRM) na płatności innymi kartami niż Visa – szeroki zasięg opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań Visa do zarządzania ryzykiem oszustw jest teraz niezależny od schematu sieci, dzięki czemu wydawcy kart mają okazję uprościć procesy dotyczące bezpieczeństwa. W ramach jednego rozwiązania, które wykrywa oszustwa, mogą wzmocnić ochronę, jednocześnie obniżając koszty.
  • Ochrona płatności w czasie rzeczywistym dokonywanych między kontami – pierwsze rozwiązanie Visa w zakresie zapobiegania oszustwom, stworzone specjalnie dla płatności natychmiastowych, w tym portfeli cyfrowych umożliwiających płatności P2P, transakcji z konta na konto oraz systemów natychmiastowych płatności banków centralnych. Dzięki modelom opartym na głębokim uczeniu maszynowym i AI, nowa usługa szacuje ryzyko w czasie rzeczywistym, pomagając instytucjom finansowym w zapobieganiu oszustwom poprzez automatyczne blokowanie nieprawidłowych transakcji, zanim do nich dojdzie.

Rozwiązania zaczną być dostępne dla klientów od pierwszej połowy 2024 roku, natomiast daty ich wdrożeń będą zależeć od produktu i rynku.

Płatności cyfrowe w czasie rzeczywistym są niemalże wszechobecne, co oznacza, że potrzebujemy rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, które są przełomowe i dostosowane do stylu naszego życia powiedział James Mirfin, SVP, Global Head of Risk and Identity Solutions, Visa. W miarę jak oszustwa cyfrowe rosną pod względem liczby i złożoności, w Visa trzymamy rękę na pulsie i wzmacniamy naszą gamę rozwiązań zwalczających tego typu nieprawidłowości. Wykorzystujemy innowacyjne technologie i wiedzę dotyczącą AI, by nasze usługi mogły działać nawet poza siecią Visa dodał.

O rozwiązaniach bezpieczeństwa typu end-to-end od Visa można przeczytać na stronie Intelligent Security oraz Visa.pl, gdzie znajduje się więcej informacji na temat dodatkowych usług oferowanych przez Visa dla firm.

O Visa

Visa (NYSE: V) jest jednym ze światowych liderów płatności cyfrowych. Umożliwia transakcje płatnicze między konsumentami, sprzedawcami, instytucjami finansowymi i instytucjami rządowymi w ponad 200 krajach i terytoriach. Naszą misją jest połączenie całego świata za pośrednictwem najnowocześniejszej, wygodnej, niezawodnej i bezpiecznej sieci płatniczej, wspierając tym samym rozwój ludzi, firm i całej gospodarki. Wierzymy, że gospodarki, które uwzględniają wszystkich na całym świecie, pomagają wzrastać każdemu. Uważamy, że zapewnienie dostępu do nich jest fundamentem przyszłości przepływu pieniędzy. Więcej informacji można znaleźć na Visa.pl

[1] Visa 2023 Annual Report

[2] Dane Visa, 1.10.2022 – 30.09.2023.