Na Mistrzostwach Świata FIFA 2018 dzięki Visa wygrali kibice

26/07/2018

Press Release Image
  • Jak pokazują dane Visa, na stadionach płacono przede wszystkim zbliżeniowo, a turyści zagraniczni wydali więcej, niż rosyjscy kibice
  • Oglądalność mistrzostw wzrosła, dzięki czemu marka Visa dotarła do miliardów widzów na całym świecie


San Francisco, 26 lipca 2018 r. – Visa (NYSE: V), oficjalny partner FIFA w zakresie płatności, ogłosiła dziś ostateczne dane dotyczące wydatków dokonywanych podczas mundialu, które odzwierciedlają pozytywny wpływ tego wielkiego wydarzenia sportowego, obejmującego 64 mecze rozgrywane w Rosji pomiędzy 24 czerwca a 15 lipca br.

W ogólnym ujęciu, płatności zbliżeniowe – dokonywane z użyciem kart, smartfonów czy urządzeń ubieralnych – stanowiły najpopularniejszą formę płatności, odnotowując podczas turnieju wzrosty w miastach organizujących mecze. W okresie Mistrzostw Świata FIFA 2018 płatności zbliżeniowe stanowiły 45% wszystkich płatności Visa dokonanych w 11 miastach-gospodarzach. Najwyższy odsetek płatności zbliżeniowych podczas zakupów na stadionach – aż 74% transakcji Visa – osiągnęli kibice z Polski.

„To, że jesteśmy wyłącznym partnerem w zakresie płatności na Mistrzostwach Świata FIFA, ma odczuwalny wpływ na biznes Visa i rozpoznawalność naszej marki” – powiedziała Lynne Biggar, chief marketing and communications officer, Visa Inc. „Podczas turnieju zadebiutowały rozwiązania płatnicze, które zwiększają komfort kibica, a jednocześnie przyczyniają się do realizacji naszych globalnych celów. Prowadząc w mediach intensywną i zróżnicowaną kampanię, mieliśmy możliwość dotarcia z przekazem Visa do miliardów kibiców z całego świata oglądających turniej” – dodała Lynne Biggar.

Turyści z zagranicy wydali więcej, niż rosyjscy kibice

Dane Visa obrazują pozytywny wpływ Mistrzostw Świata FIFA na rozwój gospodarczy kraju organizującego turniej. W trakcie trwania mundialu przyjezdni turyści wydawali na meczach więcej, niż miejscowi kibice – wartość transakcji na stadionach, dokonanych przez zagranicznych użytkowników kart Visa, była o 15% wyższa, niż wartość transakcji, które wykonali rosyjscy użytkownicy kart Visa. Wzrost wydatków turystów z zagranicy pozytywnie wpłynął na związane z ich obsługą branże – usługi hotelarskie, transport lotniczy i gastronomię.

Wydatki dokonane przez widzów meczu finałowego, w którym 15 lipca br. Francja zmierzyła się z Chorwacją, osiągnęły najwyższy poziom ze wszystkich 64 turniejowych meczów.

Visa rozszerza zasięg marki dzięki skoordynowanym kampaniom z partnerami

Mistrzostwa Świata FIFA to wyjątkowa okazja do pogłębienia partnerstw, zaprezentowania innowacji płatniczych Visa oraz przedstawienia klientom instytucjonalnym i indywidualnym konsumentom stale zmieniającej się gamy usług i produktów oferowanych przez Visa. Podczas turnieju w Rosji Visa dostarczyła niezapomnianych wrażeń ponad 250 klientom instytucjonalnym i 3 tys. konsumentów, którzy przybyli z ponad 100 krajów. Na 103 rynkach na całym świecie Visa była partnerem różnorodnych działań związanych z mundialem, prowadzonych w 24 językach we współpracy z ponad 500 wydawcami kart i 40 sieciami detalicznymi – realizując specjalnie dopasowane programy marketingowe, współorganizując strefy kibica czy też wykorzystując wyjątkowy potencjał marketingowy Visa do osiągnięcia wspólnych celów biznesowych.

Visa dociera do kibiców w ich domach i mieszkaniach

Według informacji dostarczonych przez FIFA łączna, globalna oglądalność Mistrzostw Świata FIFA 2018 pobiła wszelkie rekordy i jest szacowana na ok. 3 miliardy widzów. Dane FIFA pokazują również, że 22% kibiców oglądało mecze w kanałach cyfrowych – na urządzeniach mobilnych lub komputerach stacjonarnych – lub na imprezach poza domem. Wszystko wskazuje na to, że turniej okaże się wydarzeniem sportowym o najwyższej w historii oglądalności na platformach cyfrowych, ustanawiając rekordy transmisji na głównych rynkach, takich jak Chiny, Francja, Wielka Brytania czy Stany Zjednoczone.

Visa zwiększyła rozpoznawalność swojej marki wśród tej globalnej wielokanałowej widowni – łączny czas ekspozycji logo Visa na bandach wokół boisk w trakcie 64 meczów Mistrzostw Świata FIFA 2018 podczas transmisji przekroczył 7 godzin. Kanał cyfrowy był priorytetem działań marketingowych firmy również po to, żeby móc dotrzeć do kibiców – bez względu na to, gdzie oglądali mecze – za pośrednictwem wielokanałowej globalnej kampanii z udziałem legendy futbolu, Zlatana Ibrahimovicia, który tego lata pomagał kibicom pokonać strach przed przegapieniem czegoś ważnego (z ang. FOMO). Przygotowana na Mistrzostwa Świata kampania Visa przedstawiała powrót Zlatana Ibrahimovicia na mundialową scenę i jego drogę do turnieju, podczas której podkreślał łatwość płacenia w sposób zbliżeniowy.

Zlatan Ibrahimović, gwiazda sportu i legenda Mistrzostw Świata FIFA, tak podsumował swoją przygodę: „Przyjechałem wraz z Visa do Rosji, żeby pomóc kibicom nie przegapić tego lata żadnej ważnej akcji, a także po to, żeby sprawdzić działanie najnowocześniejszych rozwiązań płatniczych. I to właśnie Visa oraz Zlatan Ibrahimović sprawili, że to fani są prawdziwymi zwycięzcami Mistrzostw Świata FIFA”.

Płatności bezgotówkowe od pierwszego gwizdka do finału

W trakcie Mistrzostw Świata FIFA 2018 w Rosji Visa była wyłącznym dostawcą usług płatniczych na wszystkich stadionach, gdzie akceptowano płatności bezgotówkowe. Na terenie obiektów kibice mogli płacić zbliżeniowymi kartami debetowymi i kredytowymi Visa, a także korzystać z mobilnych płatności zbliżeniowych w ponad 3,5 tys. stacjonarnych terminali płatniczych i w tysiącu terminali mobilnych. Visa dała również kibicom w Rosji możliwość nabycia innowacyjnych produktów pozwalających na szybkie i łatwe dokonywanie płatności bezgotówkowych, w tym: 6,5 tys. obrączek płatniczych, 30 tys. opasek płatniczych oraz pamiątkowych, zbliżeniowych kart przedpłaconych Visa. Cztery lata wcześniej nikt nie przewidywał jeszcze powstania wielu z tych innowacji, zaś Visa z niecierpliwością czeka, by zobaczyć, jak metody płatności zmienią się do następnych Mistrzostw Świata FIFA 2022 w Katarze.