Pierwsi detaliści w Polsce pracują nad wdrożeniem Visa Checkout

21/03/2017

Press Release Image
  • W najbliższych tygodniach pierwsi polscy e-detaliści wdrożą możliwość płacenia poprzez Visa Checkout
  • Usługa ułatwia płacenie za zakupy online i pozwala detalistom na zredukowanie zjawiska porzucania koszyka
  • Po zarejestrowaniu do usługi i zapisaniu swoich kart w Visa Checkout, konsumenci zapłacą za zakupy w sieci szybko, wygodnie i bezpiecznie z dowolnego urządzenia

Warszawa, 21 marca 2017 r. – W ciągu kilku tygodni pierwsze polskie e-sklepy udostępnią swoim klientom Visa Checkout – szybką, wygodną i bezpieczną formę płatności. Usługa ta ułatwi płacenie online zarówno z urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych. Umożliwiając konsumentom płatności wybraną kartą za pomocą jedynie kilku kliknięć, Visa Checkout znacząco zmniejsza zjawisko porzucania koszyka.

Karta staje się jednym z najpopularniejszych sposobów płatności online wśród Polaków. Za zakupy w sieci płaci nią już niemal połowa konsumentów (47%1) – to taki sam odsetek osób, jaki wybiera popularne w ostatnich latach płatności „szybkim przelewem”. Rosnące zainteresowanie płaceniem kartami u e-detalistów ma swoje odzwierciedlenie w statystykach – transakcje internetowe są najszybciej rozwijającym się segmentem płatności Visa. Szacuje się też, że już 33%2 takich płatności dokonywanych jest z poziomu urządzeń mobilnych.

„Tak, jak internet jest już nieodłącznym elementem naszego życia, tak stają się nim również płatności cyfrowe. Bezgotówkowo płacimy już powszechnie w sklepach stacjonarnych, a coraz częściej i chętniej także online – niezależnie od miejsca, w którym przebywamy i urządzenia, z jakiego korzystamy. Bezgotówkowe formy płatności przenikają się i uzupełniają, jednak karta może stanowić dla nas źródło pieniądza w każdej sytuacji. Dzięki Visa Checkout płatności online, także z poziomu urządzeń mobilnych, staną się wyjątkowo proste, wygodne i bezpieczne” – komentuje Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.

Visa Checkout odpowiada na aktualne potrzeby konsumentów, którzy oczekują możliwie najwygodniejszego i prostego, a jednocześnie bezpiecznego sposobu płatności. Usługa umożliwia dokonanie płatności za pomocą jednego kliknięcia oraz podania loginu i hasła. Swoją kartę i adres dostawy użytkownik rejestruje w systemie tylko raz. Później, płacąc za zakupy, wybiera jedynie przycisk Visa Checkout na stronie detalisty i potwierdza płatność podając nazwę użytkownika oraz hasło3. Dzięki temu, aby dokonać transakcji, użytkownik nie musi mieć przy sobie swojej karty ani każdorazowo wprowadzać wszystkich niezbędnych danych. Visa Checkout umożliwia zapisanie dowolnych kart płatniczych – debetowych i kredytowych – zarówno Visa, jak i innych systemów. Usługa jest przystosowana do optymalnego działania tak na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych, w tym tabletach czy smartfonach.

O bezpieczeństwo transakcji realizowanych poprzez Visa Checkout dba wielopoziomowy system zabezpieczeń wykorzystujący m.in. usługę 3D-Secure. Użytkownicy Visa Checkout mają dostęp do takich samych przywilejów, jakie zapewnia im tradycyjne posługiwanie się kartami – np. możliwości skorzystania z procedury chargeback, która pozwala na odzyskanie wydanych pieniędzy w wypadku niedostarczenia przez kontrahenta zakupionego w internecie towaru lub niezrealizowania usługi opłaconej kartą Visa. Inne formy płatności online nie gwarantują tak wysokiego poziomu ochrony konsumentów.

„Finalizujemy wdrożenie Visa Checkout z pierwszymi detalistami i agentami rozliczeniowymiw Polsce. Wraz z uruchamianiem usługi przez kolejne e-sklepy będziemy proponować konsumentom atrakcyjne promocje, które zachęcą ich do płacenia poprzez Visa Checkout. Pierwsza z nich powinna rozpocząć się w ciągu kilku tygodni” – dodaje Jakub Kiwior, Visa.

Rynkowy debiut Visa Checkout to szansa dla wielu detalistów – jak pokazują wyniki badań, dzięki usłudze klienci sklepów internetowych znacznie rzadziej porzucają koszyki. Użytkownicy Visa Checkout finalizują 86%4 transakcji zakupu towarów i usług już wybranych i umieszczonych w koszyku i realizują ich o 30%4 więcej na osobę niż pozostali klienci. 9 na 105 badanych jest zadowolonych z transakcji i deklaruje chęć ponownego skorzystania z Visa Checkout.

Jako jedyna tego typu usługa Visa Checkout promuje również markę banku-wydawcy karty Visa. Grafika karty może być wyświetlana na przycisku płatności u detalisty, zwiększając w ten sposób zaufanie użytkownika poprzez obecność marki banku w procesie płacenia online kartą wydaną przez ten bank.

Visa Checkout to rozwiązanie działające i sprawdzające się na całym świecie od 2014 roku – jest dostępne w 23 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Australii i Kanadzie – a globalna sieć akceptacji usługi obejmuje ponad 300 tys. detalistów. Dotychczas z Visa Checkout skorzystało 19 milionów osób. Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym konsumenci będą mogli zapłacić z Visa Checkout u rodzimych detalistów.

###

1 Raport „M-Commerce. Kupuję Mobilnie” opracowany na podstawie badania użytkowników internetu w Polsce. Listopad 2016 r. Wykres nr 38 – Jakich form płatności elektronicznych używasz? Internauci 2.0, którzy wskazali, że dokonują płatności na przynajmniej jednym z urządzeń - laptop, pc, smartfon, tablet, N=934.

2 Wyniki badania comScore 2015 Visa Checkout Study na zlecenie Visa. Na podstawie danych z panelu badawczego comScore na próbie 1 mln użytkowników komputerów PC/laptopów w Stanach Zjednoczonych. Badano zakupy dokonane we wszystkich domenach e-commerce w okresie kwiecień-październik 2015 r.

3 W zależności od banku, który jest wydawcą karty zapisanej w usłudze Visa Checkout oraz detalisty, u którego dokonywane są zakupy, może zostać wywołana dodatkowa weryfikacja płatności poprzez system 3D Secure.

4 Wyniki badania comScore 2015 Visa Checkout Study na zlecenie Visa. Na podstawie danych z panelu badawczego comScore na próbie 1 mln użytkowników komputerów PC/laptopów w Stanach Zjednoczonych. Badano zakupy dokonane we wszystkich domenach e-commerce w okresie kwiecień-październik 2015 r.

5 Millward Brown Visa Checkout Customer Experience, marzec 2015 r., na zlecenie Visa. Na podstawie danych z ankiety online przeprowadzonej wśród 1241 klientów w Stanach Zjednoczonych.